Frakt 29 kr Leverans nästa vardag vid order innan 17.00

Köpvillkor

Leveranstid:
Ordrar lagda innan kl. 17.00 måndag-fredag får du normalt sett redan nästa vardag!
Postens leveranstid kan dock variera något så ibland kan det ta någon dag extra. Alla varor som går att köpa finns på vårt eget lager i Helsingborg eller Falkenberg. Det framgår via produktsidan i vilken butik varorna finns men du som kund behöver aldrig betala dubbel frakt ifall du beställer varor som inte finns i samma butik. Dock förbehåller vi oss rätten att först flytta varorna mellan butikerna ifall det är ekonomiskt orimligt att skicka ordern i två försändelser. Skulle detta inträffa kontaktar vi dig först.

 

Fraktkostnad:
Inom Sverige är fraktkostnaden alltid 29:-
Till övriga länder inom Europa är fraktkostnaden alltid 49:-

 

Fraktsätt:
Vi skickar mestadels med "Postens Varubrev" men även andra fraktsätt kan användas om det är lämpligare för din specifika order. När vi hanterat din order får du ett mail med en kod med vilken du kan följa ditt paket. Är ditt paket litet kommer det ofta direkt hem i brevlådan. Är det större kommer det till ditt närmaste postutlämningsställe och du får en kod via SMS/Mail/Avi i brevlådan samt var du ska hämta paketet. 
Om du absolut föredrar att få paketet hem i brevlådan/till postombud så kan du skriva det i kommentarsfältet så skickar vi enligt ditt önskemål om det är möjligt.
Vi levererar till Sverige, Danmark, Finland, Tyskland samt de flesta övriga europeiska länder. Norge levererar vi till med vissa begränsningar beorende på tullsystemet. Vi kommer kontakta dig om vi inte kan skicka din order.

Bor du i Helsingborg eller Falkenberg kan ordern hämtas i någon av våra butiker.
Du betalar då varan direkt på nätet (Vill du betala när du kommer till butiken kan du ringa oss på 042-181977 och reservera varan istället för att lägga en order)
Varorna finns normalt sett att hämtas ut inom en timme efter att du lagt din order. Du betalar då ingen fraktkostnad. Skulle det ta oss längre tid att hantera din order kontaktar vi dig för att hitta bästa lösning.
Mer info om butiken i Helsingborg:

Mer info om butiken i Falkenberg:

 

Betalsätt:

Avgiften är 0kr för alla betalsätt.

- Klarna Checkout
Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ. Klicka här (Länken öppnas i nytt fönster) för kompletta villkor gällande Klarnas tjänster. 
OBS: Väljer du att betala via faktura har du längre betalningstid hos oss. Det beror på att vi inte aktiverar din faktura förrän efter ca 18 dagar. Detta för att den ska hinna justeras för eventuella returer. Efter aktiveringen har du 14 dagar på dig att betala fakturan. Inga avgifter tillkommer.

- Förskottsbetalning
Du betalar in pengar i förväg på vårt bankgiro-nummer. Efter att du lagt din order i kassan får du information på skärmen samt via E-post hur du går tillväga för att överföra pengarna. Det tar normalt sett en dag för pengarna att komma in på vårt konto så leveranstiden tar alltså en dag extra förutsatt att du betalar in pengarna samma dag som du lägger ordern. Inga avgifter tillkommer.

- Paypal
Betala via ditt paypalkonto. Inga avgifter tillkommer. Läs mer om paypal på www.paypal.com.

 

Ångerrätt:
Du har alltid öppet köp och bytesrätt i 14 dagar. Tiden gäller från dagen antingen du eller ditt ombud mottagit paket.
Vid retur och byte står du som kund för kostnaden för returfrakt.
Vid retur behöver du inte kontakta oss utan det räcker att returnera plagget/plaggen till oss. Skriv gärna ditt namn eller ordernummer på en lapp samt eventuellt en kommentar kring returorsaken för att underlätta vårt arbete.
Du väljer själv på vilket sätt du vill returnera varan. Det går utmärkt att använda samma förpackning som varan kom i. Vik då varan fint och förslut eventuellt med extra tejp så paketet är intakt när vi får det. Om du använder samma förpackning kryssar du eller sätter en lapp över din egen adress och skriver istället vår adress:

Mint Fashion
Bruksgatan 13
252 23 Helsingborg

OBS: Om du vill skicka med REK måste du skicka paketet till vårt juridiska namn - dvs NP'Z Konfektion AB då vi annars inte kan hämta ut paketet från Posten.

Därefter sätter du på rätt mängd frimärken enligt tabell nedan (Gäller försändelser inom Sverige)

Högsta vikt (gram)    Pris   Antal valörlösa frimärken
                  50                   7:-                 1st
                100                  14:-                2st
                250                  28:-                4st
                500                  42:-                6st
               1000                 56:-                8st
               2000                 70:-               10st

Observera att om paketet är skrymmande (Tjockare än 3cm eller bredare än 25 cm) så tillkommer 14:- extra vilket motsvarar 2 valörlösa frimärken. Måttet för ett brevs längd+bredd+höjd för inte översiga 900mm.
Är du osäker på något som rör hur man skickar paket eller hur många frimärken du behöver så kan du ta med dig paketet till ditt närmaste postombud som hjälper de dig.
Du kan även använda postens nya tjänst "Skicka Lätt" vid retur. Länk till tjänsten: www.posten.se

 

Byten:
När man byter storlek så står man som kund för returfrakten medan Mint Fashion står för fraktkostanden för det nya plagget som skickas (rea undantaget).
Kontakta oss på info@mintfashion.se om du vill byta storlek.
Villkor för både byte och retur är att plaggen ska vara oanvända, i gott skick och med prislappar kvar på plaggen.

 

Återbetalning:
Alla ordrar som är lagda via Klarna Checkout (den vanliga kassan) hanterar vi i Klarnas system senast dagen efter att vi mottagit returen och vi mailar därefter ut ett uppdaterat underlag från Klarna så att du kan se att krediteringen blivit genomförd. Därefter hanterar Klarna återbetalning till ditt kreditkort eller justering av din faktura eller ditt Klarna-konto. Normalt kan återbetalningen ta 2-5 bankdagar. Frågor kring återbetalningen ställs till Klarna på 08-120 120 10.
Vid köp på Paypal återbetalar vi beloppet till ditt paypal-konto.

 

Reklamation:
Eventuella fel ska meddelas till oss senast 7 dagar efter att vi levererat varan för att varan ska kunna godkännas varit felaktig vid leverans. Om felet uppstår efter användning meddelar du oss så snart det uppstår. 
Vi på Mint Fashion står för returfrakten vid en godkänd reklamation. Finns varan i lager skickar vi en ny så fort vi mottagit varan och godkänt reklamationen. Om varan inte längre finns i lager kontaktar vi dig för vidare hantering av ärendet.
Vid ej godkänd reklamation står du som kund för samtliga fraktkostnader.

Vi följer allmänna reklamationsnämndens rekommendationer vid eventuell tvist.
Kontakta oss alltid på 042-181977 eller info@mintfashion.se vid en reklamation så hjälper vi dig!

 

Ej uthämtade paket:
Ej uthämtade paket debiteras med 195:- för att täcka de kostnader det medfört.
Ifall fakturan inte betalas tillkommer påminnelseavgift, inkassoavgift + 10% ränta, kronfogodeavgift. Allt enligt lagstadgade regler.

 

Personuppgifter:
Vi följer gällande lagar kring hantering av personuppgifter. Personuppgifter kommer aldrig att säljas eller användas på något annat sätt än vad som krävs för att vi ska kunna leverera en bra service till dig som kund.

 

Övrigt:
Vi reserverar oss för tryckfel, slutförsäljning och att bilderna inte alltid återger varornas exakta utseende och färg.
Webshoppen delar lager med våra fysiska butiker vilket innebär att lagersaldot kan vara felaktigt p.g.a. svinn, defekta varor eller att varan sålts i butiken precis före ditt köp i webshoppen. Vi gör vårt yttersta för att lagersaldofel inte ska uppstå, men om det händer kontaktar vi dig omgående för vidare hantering.

 

Våra företagsuppgifter är:
Mint Fashion ( NP’Z Konfektion AB)
556684-4899
Bruksgatan 13
252 23 Helsingborg

 

Frågor:
Glöm inte att vi finns här för att hjälpa dig. Har du några frågor om storlekar, modeller, returer, bra eller dålig feedback eller något annat så tveka inte att kontakta oss på info@mintfashion.se eller 042-181977. Vår målsättning är att svara på alla frågor via mail inom 1 timme under arbetstid (vardagar 9-19, lördagar 9-16).

 
 

 

 

Produkter
Varumärken
Övrigt