Leveranstid:
Ordrar lagda innan kl. 15.00 måndag-fredag får du normalt sett redan nästa vardag!
Postens leveranstid kan dock variera något så ibland kan det ta någon dag extra. De flesta varor som går att köpa finns på vårt eget lager i Helsingborg eller Falkenberg. Det framgår via produktsidan i vilken butik varorna finns men du som kund behöver aldrig betala dubbel frakt ifall du beställer varor som inte finns i samma butik. Dock förbehåller vi oss rätten att först flytta varorna mellan butikerna ifall det är ekonomiskt orimligt att skicka ordern i två försändelser. Skulle detta inträffa kontaktar vi dig först.
Vissa varor skickas från externt lager med längre leveranstid. Det framgår i så fall på produktsidan när du väljer din storlek.
Vi förbehåller oss rätten att neka ordrar som är på samma vara i flera olika storlekar.
Fraktkostnad:
Inom Sverige är fraktkostnaden alltid 39:-
Till övriga länder inom Europa är fraktkostnaden alltid 89:-
Fraktsätt:
Vi skickar mestadels med "Postens Varubrev" men även andra fraktsätt kan användas om det är lämpligare för din specifika order. När vi hanterat din order får du ett mail med en kod med vilken du kan följa ditt paket. Är ditt paket litet kommer det ofta direkt hem i brevlådan. Är det större kommer det till ditt närmaste postutlämningsställe och du får en kod via SMS/Mail/Avi i brevlådan samt var du ska hämta paketet.
Om du absolut föredrar att få paketet hem i brevlådan/till postombud så kan du skriva det i kommentarsfältet så skickar vi enligt ditt önskemål om det är möjligt.
Vi levererar till Sverige, Danmark, Finland, Tyskland samt de flesta övriga europeiska länder. Norge levererar vi till med vissa begränsningar beorende på tullsystemet. Vi kommer kontakta dig om vi inte kan skicka din order.
Bor du i Helsingborg eller Falkenberg kan ordern hämtas i någon av våra butiker.
Du betalar då varan direkt på nätet (Vill du betala när du kommer till butiken kan du ringa oss på 042-181977 och reservera varan istället för att lägga en order)
Varorna finns normalt sett att hämtas ut inom en timme efter att du lagt din order. Du betalar då ingen fraktkostnad. Skulle det ta oss längre tid att hantera din order kontaktar vi dig för att hitta bästa lösning.
Mer info om butiken i Helsingborg:
Mer info om butiken i Falkenberg:
Betalsätt:
Avgiften är 0kr för alla betalsätt.
- Klarna Checkout
Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen.
Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ. Klicka här (Länken öppnas i nytt fönster) för kompletta villkor gällande Klarnas tjänster.
OBS: Väljer du att betala via faktura har du längre betalningstid hos oss. Det beror på att vi inte aktiverar din faktura förrän efter ca 18 dagar. Detta för att den ska hinna justeras för eventuella returer. Efter aktiveringen har du 14 dagar på dig att betala fakturan. Inga avgifter tillkommer.
- Förskottsbetalning
Du betalar in pengar i förväg på vårt bankgiro-nummer. Efter att du lagt din order i kassan får du information på skärmen samt via E-post hur du går tillväga för att överföra pengarna. Det tar normalt sett en dag för pengarna att komma in på vårt konto så leveranstiden tar alltså en dag extra förutsatt att du betalar in pengarna samma dag som du lägger ordern. Inga avgifter tillkommer.
- Paypal
Betala via ditt paypalkonto. Inga avgifter tillkommer. Läs mer om paypal på www.paypal.com.
Ångerrätt:
Du har alltid öppet köp och bytesrätt i 14 dagar. Tiden gäller från dagen antingen du eller ditt ombud mottagit paket.
Vid retur och byte står du som kund för kostnaden för returfrakt.
Vid retur behöver du inte kontakta oss utan det räcker att returnera plagget/plaggen till oss. Skriv gärna ditt namn eller ordernummer på en lapp samt eventuellt en kommentar kring returorsaken för att underlätta vårt arbete.
Du väljer själv på vilket sätt du vill returnera varan. Det går utmärkt att använda samma förpackning som varan kom i. Vik då varan fint och förslut eventuellt med extra tejp så paketet är intakt när vi får det.
Mint Fashion / NP´Z Konfektion AB
Bruksgatan 13
252 23 Helsingborg
OBS: Om du vill skicka med REK måste vårt juridiska namn stå med - dvs NP'Z Konfektion AB då vi annars inte kan hämta ut paketet från Posten.
Retur med frimärken:
Om du använder samma förpackning som varorna kom i så kryssar du eller sätter en lapp över din egen adress och skriver istället vår adress enligt ovan:
Därefter sätter du på rätt mängd frimärken enligt tabell nedan (Gäller försändelser inom Sverige)
Högsta vikt (gram) Pris Antal valörlösa frimärken
50 22:- 1st
100 44:- 2st
250 66:- 3st
500 88:- 4st
1000 132:- 6st
2000 154:- 7st
Måttet för ett brevs längd+bredd+höjd får inte överstiga 900mm. Längden får max vara 600mm.
Är du osäker på något som rör hur man skickar paket eller hur många frimärken du behöver så kan du ta med dig paketet till ditt närmaste postombud som hjälper de dig.
Retur med "Skicka Direkt":
"Skicka Direkt" är ett bra alternativ ifall ditt paket är lite större eller om du vill ha spårbar leverans.
I tjänsten väljer du om du vill leverera till postlåda eller till ombud. I den mån det går så är det bättre för oss med leverans till brevlåda.
Högsta vikt (gram) Pris
250 59:-
500 67:-
1000 82:-
2000 120:-
3000 135:-
Länk till tjänsten: www.postnord.se
Retur med QR-kod till mbilen:
Om du inte har någon skrivare eller vill slippa skapa returfrakt på egen hand så kan du maila oss att du önskar en returfraktsedel. Vi kommer då att skicka en QR-kod från postens system som SMS till din telefon.
Visa QR-koden hos ditt postombud så skriver de ut en fraktsedel åt dig. Du måste spara kvitto på att du lämnat in paketet i det fall att paketet inte skulle nå oss.
Vi betalar då returfrakten och drar istället av den kostnaden från din återbetalning.
Priser enligt följande:
Högsta vikt (gram) Pris
250 50:-
500 60:-
1000 80:-
2000 110:-
3000 120:-
Byten:
När man byter storlek så står man som kund för returfrakten medan Mint Fashion står för fraktkostanden för det nya plagget som skickas (rea undantaget).
Kontakta oss på [email protected] om du vill byta storlek.
Villkor för både byte och retur är att plaggen ska vara oanvända, i gott skick och med prislappar kvar på plaggen.
Återbetalning:
Alla ordrar som är lagda via Klarna Checkout (den vanliga kassan) hanterar vi i Klarnas system senast dagen efter att vi mottagit returen och vi mailar därefter ut ett uppdaterat underlag från Klarna så att du kan se att krediteringen blivit genomförd. Därefter hanterar Klarna återbetalning till ditt kreditkort eller justering av din faktura eller ditt Klarna-konto. Normalt kan återbetalningen ta 2-5 bankdagar. Frågor kring återbetalningen ställs till Klarna på 08-120 120 10.
Vid köp på Paypal återbetalar vi beloppet till ditt paypal-konto.
Reklamation:
Eventuella fel ska meddelas till oss senast 7 dagar efter att vi levererat varan för att varan ska kunna godkännas varit felaktig vid leverans. Om felet uppstår efter användning meddelar du oss så snart det uppstår.
Vi på Mint Fashion står för returfrakten vid en godkänd reklamation. Finns varan i lager skickar vi en ny så fort vi mottagit varan och godkänt reklamationen. Om varan inte längre finns i lager kontaktar vi dig för vidare hantering av ärendet.
Vid ej godkänd reklamation står du som kund för samtliga fraktkostnader.
Vi följer allmänna reklamationsnämndens rekommendationer vid eventuell tvist.
Kontakta oss alltid på 042-181977 eller [email protected] vid en reklamation så hjälper vi dig!
Ej uthämtade paket:
Ej uthämtade paket debiteras med 195:- för att täcka de kostnader det medfört.
Ifall fakturan inte betalas tillkommer påminnelseavgift, inkassoavgift + 10% ränta, kronfogodeavgift. Allt enligt lagstadgade regler.
Personuppgifter:
Vi följer gällande lagar kring hantering av personuppgifter. Personuppgifter kommer aldrig att säljas eller användas på något annat sätt än vad som krävs för att vi ska kunna leverera en bra service till dig som kund.
GDPR-ansvar ligger hos Mint Fashion / NP´Z Konfektion AB (556684-4899) och du kan när som helst kontakta oss för att ändra uppgifter vi har sparade om dig som kund på [email protected]
Vi sparar ingen information utöver det som är nödvändigt för att vi ska kunna utföra leveranser och hantera kundtjänstärenden. All information som rör betalningar hanteras av våra partners Klarna och Paypal. Informationen vi sparar är i huvudsak:
*Namn
*Adress, telefonnummer, e-post
*Information om dina beställningar t.ex. ordernummer, produkter, leveransadresser och datum för order)
*Information du själv lämnar i vid t.ex. mailkontakt med oss.
Utöver detta samlar vår site via vår partner Wikinggruppen in information kring ditt beteender på vår hemsida. T.ex. vilka produkter du klickat på. Denna information kan du ta bort genom att radera dina cookies i din webläsare.
Informationen som behövs för att uppfylla bokföringslagen måste vi spara i minst 7 år. Denna information är mycket grundläggande och bedöms inte som integritetskränkande.
Övrigt:
Vi reserverar oss för tryckfel, slutförsäljning och att bilderna inte alltid återger varornas exakta utseende och färg.
Webshoppen delar lager med våra fysiska butiker vilket innebär att lagersaldot kan vara felaktigt p.g.a. svinn, defekta varor eller att varan sålts i butiken precis före ditt köp i webshoppen. Vi gör vårt yttersta för att lagersaldofel inte ska uppstå, men om det händer kontaktar vi dig omgående för vidare hantering.
Våra företagsuppgifter är:
Mint Fashion ( NP’Z Konfektion AB)
556684-4899
Bruksgatan 13
252 23 Helsingborg
Frågor:
Glöm inte att vi finns här för att hjälpa dig. Har du några frågor om storlekar, modeller, returer, bra eller dålig feedback eller något annat så tveka inte att kontakta oss på [email protected] eller 042-181977. Vår målsättning är att svara på alla frågor via mail inom 1 timme under arbetstid (vardagar 9-19, lördagar 9-16).